Welke supplementen zijn goed voor voetballers?

30-07-2022
€19,95
€77,95 €122,84
€19,95
€19,95
€19,95
€19,95
€29,95
€19,95
€19,95
€2,95
€0,00

Voetbal en supplementen, gaat dat wel samen? In de fitnesswereld wordt er volop gebruikt gemaakt van supplementen, maar in de voetbalwereld is dit vrijwel nog een onbekend terrein.

In het e-book Voeding wordt er uitgelegd welke supplementen effectief zijn en welke niet. Tevens wordt er door middel van praktische voorbeelden en duidelijke uitleg toegelicht hoe je een gezond en gevarieerd voedingspatroon kunt opbouwen als voetballer.

Supplementen dienen namelijk puur als aanvulling gebruikt te worden op je voeding en absoluut niet als vervanging. Probeer je voedingsstoffen altijd zoveel mogelijk vanuit natuurlijke voeding binnen te krijgen.

1. Eiwitten

Voordeel: bevordering spierherstel

Eiwitten kun je als supplement o.a. gebruiken in de vorm van poeders, repen en kant-en-klare drankjes. Voetballers die vanuit hun voeding niet voldoende eiwitten binnenkrijgen, kunnen gebruik maken van eiwit-supplementen om hun spierherstel te bevorderen. Kies bij voorkeur voor een plantaardige variant.

In deze blog vertellen we meer over het gebruik van eiwitsupplementen

2. Isotone sportdrank

Voordeel: aanvulling energievoorraad

Isotone sportdrank is in principe geen supplement, maar kan voor voetballers wel interessant zijn om te gebruiken. Isotone sportdranken zijn dranken waarin 6-8 suiker per 100 ml zit (bijvoorbeeld witte AA). Gebruik dit voor de wedstrijd of in de rust om je glycogeenvoorraad aan te vullen met snelle suikers.

3. Cafeïne

Voordeel: beter concentreren

Cafeïne zorgt ervoor dat je je beter kunt concentreren. Je kunt cafeïne o.a. vinden in thee, koffie, guarana, cola, energiedranken en koffie. Als supplement kun je het beste kiezen voor pure guarana poeder of cafeïne-tabletten/poeder.

4. Bietensap

Voordeel: meer uithoudingsvermogen

In bietensap zit nitraat wat indirect je bloedvaten verwijd. Hierdoor kun je efficiënter omgaan met je energieverbruik gedurende een training of wedstrijd. Drink bietensap ongeveer drie uur voor je training/wedstrijd om er optimaal gebruik van te kunnen maken.

5. Verse groentesappen

Voordeel: complete voeding, aanvulling vitamines en mineralen

Vitamines en mineralen zijn essentieel voor je energieverbruik en herstelvermogen. Zoals we aangaven is het belangrijk om je voeding altijd uit een 100% natuurlijke voedingsbron te halen. Omdat dit niet altijd haalbaar is, kan een verse groente- en fruitsap zeer effectief zijn.

Athlete juices biedt een ruim assortiment aan verse fruit- en groentesappen die allemaal een sportspecifieke eigenschap hebben. Hierdoor kun je zowel je gezondheid als je sportprestaties verbeteren.


Wil je meer te weten komen over hoe je voeding kunt inzetten om je voetbalprestaties te verbeteren? Het e-book Voeding geeft je een duidelijk en compleet beeld bij de relatie tussen voeding en presteren.

Poll

Haal jij voor jouw gevoel het maximale uit je talent?
Ja Nee
Ja: 6878 stemmen Nee: 9105 stemmen