Welke supplementen zijn goed voor voetballers?

18-05-2020
€9,99 €19,99
voetballoopbaan €69,99 €102,94
€9,99 €19,99
€19,99
trainingsprogramma schema voor voetballers €19,99
techniek verbeteren als voetballer zwakke been voetballoopbaan traptechniek €19,99
succesfactoren profvoetballer worden hoe voetballoopbaan €0,00
checklist wedstrijddag voorbereiden voetbalwedstrijd focus concentratie €2,99

Voetbal en supplementen, gaat dat wel samen? In de fitnesswereld wordt er volop gebruikt gemaakt van supplementen, maar in de voetbalwereld is dit vrijwel nog een onbekend terrein.

In het e-book Voeding wordt er uitgelegd welke supplementen effectief zijn en welke niet. Tevens wordt er door middel van praktische voorbeelden en duidelijke uitleg toegelicht hoe je een gezond en gevarieerd voedingspatroon kunt opbouwen als voetballer.

Supplementen dienen namelijk puur als aanvulling gebruikt te worden op je voeding en absoluut niet als vervanging. Probeer je voedingsstoffen altijd zoveel mogelijk vanuit natuurlijke voeding binnen te krijgen.

1. Eiwitten

Voordeel: bevordering spierherstel

Eiwitten kun je als supplement o.a. gebruiken in de vorm van poeders, repen en kant-en-klare drankjes. Voetballers die vanuit hun voeding niet voldoende eiwitten binnenkrijgen, kunnen gebruik maken van eiwit-supplementen om hun spierherstel te bevorderen. Kies bij voorkeur voor een plantaardige variant.

In deze blog vertellen we meer over het gebruik van eiwitsupplementen

2. Isotone sportdrank

Voordeel: aanvulling energievoorraad

Isotone sportdrank is in principe geen supplement, maar kan voor voetballers wel interessant zijn om te gebruiken. Isotone sportdranken zijn dranken waarin 6-8 suiker per 100 ml zit (bijvoorbeeld witte AA). Gebruik dit voor de wedstrijd of in de rust om je glycogeenvoorraad aan te vullen met snelle suikers.

3. Cafeïne

Voordeel: beter concentreren

Cafeïne zorgt ervoor dat je je beter kunt concentreren. Je kunt cafeïne o.a. vinden in thee, koffie, guarana, cola, energiedranken en koffie. Als supplement kun je het beste kiezen voor pure guarana poeder of cafeïne-tabletten/poeder.

4. Bietensap

Voordeel: meer uithoudingsvermogen

In bietensap zit nitraat wat indirect je bloedvaten verwijd. Hierdoor kun je efficiënter omgaan met je energieverbruik gedurende een training of wedstrijd. Drink bietensap ongeveer drie uur voor je training/wedstrijd om er optimaal gebruik van te kunnen maken.

5. Multivitaminen

Voordeel: Bevordering algemene gezondheid

Multivitaminen vullen je algemene vitaminenbehoefte aan en dragen bij aan je algemene gezondheid. Wanneer je vanuit je voeding niet voldoende vitaminen en mineralen binnenkrijgt, lijdt je gezondheid daar onder. Dit kan indirect een negatief effect geven op je prestaties.

Wil jij jezelf als voetballer verbeteren op het gebied van snelheid, techniek, duelkracht, voeding en meer? Dan kunnen onze e-books en persoonlijke trainings- en voedingsschema’s op maat jou naar een hoger niveau tillen.

gavin manders voetballoopbaan

Poll

Haal jij voor jouw gevoel het maximale uit je talent?
Ja Nee
Ja: 2284 stemmen Nee: 3292 stemmen