Met deze technieken kun je meer rust in jezelf creëren

20-10-2020
€19,99
voetballoopbaan €67,97 €102,94
voetballoopbaan gym routine krachttraining blessurgevoeligheid explosiviteit core training voetbal €19,99
voetballoopbaan techniek trainen zwakke been afronding dribbels schoten passing balcontrole trainen €19,99
€19,99
€19,99
voetballoopbaan conditie testen isrt uithoudingsvermogen €29,99
voetballoopbaan yoga mobiliteit flexibiliteit verbeteren voetbal €19,99
checklist wedstrijddag voorbereiden voetbalwedstrijd focus concentratie €2,99
succesfactoren profvoetballer worden hoe voetballoopbaan €0,00

We benadrukken vaak in onze Instagramposts en in onze blogs hoe belangrijk het is om keihard te trainen. Je moet gas geven, het zweet in je naad werken en gewoon 100% gefocust zijn om progressie te boeken als voetballer. Maar hoe zit het nou eigenlijk met je prestatie/rust-verhouding? Hoe belangrijk is rust?

Net zoals je keihard moet trainen, moet je ook gewoon ‘keihard’ rusten. Continue gasgeven gaat je niet het gewenste resultaat geven als je dagelijks niet even stilstaat en analyseert wat je nou eigenlijk allemaal aan het doen bent.

De volgende manieren kunnen je helpen om even uit te zoomen en zowel mentaal als fysiek even tot rust te komen:

1. Een boek lezen

Een boek lezen kan helpen om helemaal tot jezelf te komen. Na een lange dag waarin je veel hebt gesport, is het belangrijk om even een moment voor jezelf te hebben. Lees een boek waar je ontspannen van wordt en jezelf even helemaal afsluit van de wereld. Geen televisie, geen telefoon, geen muziek, geen andere mensen. Gewoon alleen jij en het boek.

In deze blog kun je zien welke boeken wij adviseren om te lezen.

 

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Recovery and meditation 🧘‍♂️ 👌🏻

Een bericht gedeeld door Cristiano Ronaldo (@cristiano) op


 

2. Mediteren

Mediteren is tevens een interessante manier waarbij je even helemaal tot jezelf komt. Er bestaan duizenden manieren om te mediteren. In de foto hierboven zie je bijv. Cristiano Ronaldo mediteren in bad. Maar je kunt ook mediteren door ademhalingsoefeningen te doen. Mediteren helpt je stresshormoon te verlagen en je lichaam beter te herstellen.

 

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Oh hey, @ktrippier2 👋

Een bericht gedeeld door England (@england) op


 

3. Yoga

Steeds meer profvoetballers beginnen Yoga te gebruiken om hun prestaties op het veld te verbeteren. Yoga kan heel rustgevend zijn en verbetert tevens je flexibiliteit, weerstand en focus. Ideaal dus om een keertje uit te proberen.

4. Ademhalingsoefeningen

We benoemde het al onder het kopje mediteren. Ademhalingsoefeningen werken stressverlagend en kunnen goed helpen om de rust in jezelf te vinden. Als je op YouTube zoekt naar ademhalingstechnieken, vind je er honderden. Kies er één en probeer het eens uit.

 


Wil jij jezelf als voetballer verbeteren op het gebied van snelheid, techniek, duelkracht, voeding en meer? Dan kunnen onze trainingsprogramma’s of persoonlijke trainings- en voedingsschema’s op maat jou naar een hoger niveau tillen.

gavin manders voetballoopbaan

Poll

Haal jij voor jouw gevoel het maximale uit je talent?
Ja Nee
Ja: 3362 stemmen Nee: 4988 stemmen