6 tips & tricks om de koude wintermaanden te overleven

06-01-2021
€19,95
voetballoopbaan €69,95 €102,70
voetballoopbaan gym routine krachttraining blessurgevoeligheid explosiviteit core training voetbal €19,95
voetballoopbaan techniek trainen zwakke been afronding dribbels schoten passing balcontrole trainen €19,95
€19,95
€19,95
voetballoopbaan conditie testen isrt uithoudingsvermogen €29,95
voetballoopbaan yoga mobiliteit flexibiliteit verbeteren voetbal €19,95
checklist wedstrijddag voorbereiden voetbalwedstrijd focus concentratie €2,95
succesfactoren profvoetballer worden hoe voetballoopbaan €0,00

Je hebt altijd wel van die voetballers die het altijd koud hebben in de wintermaanden. Logisch, want het kan best koud worden in Nederland. Echter hebben sommige spelers er wel heel veel last van.

Ze beginnen al vroeg in het jaar met het dragen van handschoenen en eenmaal als de echte kou is begonnen, zijn ze haast niet warm te krijgen.

Maar hoe kun je er als koukleum toch voor zorgen dat je tijdens die extreem winterse dagen op een fatsoenlijke manier kan voetballen?

1. Nike Squad Snood

Deze nekwarmer van Nike (zie foto) is ideaal om te gebruiken tijdens trainingen. Omdat hij ook je oren en je neus verwarmt, voorkom je ook nog eens dat je daar kou vat. Voor €20,- kun je hem al bestellen via de reguliere sportwinkels.

2. Tijgerbalsem smeren

Dit gebruiken veel voetballers om koude tenen te voorkomen. Ze smeren de tijgerbalsem op hun voeten en tenen waardoor de doorbloeding verbetert. Hierdoor worden je voeten sneller warm.

3. Plastic Zakjes om je voeten

Net als bij punt 2, helpen plastic zakjes om je voeten tegen koude tenen. Normaal gesproken komt er door je voetbalschoenen altijd vocht door, maar door de plastic zakjes komt er geen (koud) vocht bij je tenen terecht. Daarnaast worden je voeten ook gewoon veel sneller warm.

4. Maak gebruik van een kachel

Leg voordat je gaat voetballen eerst even je handschoenen, voetbalschoenen, kleding en sokken op de verwarming. Wanneer je alles aantrekt wordt je lichaam automatisch lekker warm en als je gelijk een goede warming-up erachter doet, is de kans klein dat jij het nog koud gaat krijgen.

5. Draag compressiekleding

Compressiekleding verbetert je doorbloeding en zorgt ervoor dat je het sneller warm krijgt. Je kunt een compressiebroek dragen en/of een compressieshirt voor onder je wedstrijd- of trainingsshirt. Alle bekende sportmerken maken deze type kleding, dus je kunt ze ook bijna overal kopen.

6. Doe een goede warming-up

Het klinkt logisch, maar zo logisch is het helemaal niet in de voetbalwereld. Een goede warming-up is essentieel om je lichaam op temperatuur te krijgen. Met alleen gadgets ga je het niet redden. Neem je warming-up dus serieus en maak hem in de winter eventueel iets langer dan in de zomer.


Heb jij geen zin of tijd om naar de sportschool te gaan, maar wil je toch thuis aan je trainingsprikkel komen? Dan is het trainingsprogramma Home Routine hét programma die jij moet volgen.

train thuis word fit fysiek sterk uithoudingsvermogen conditie

Poll

Haal jij voor jouw gevoel het maximale uit je talent?
Ja Nee
Ja: 3687 stemmen Nee: 5414 stemmen