5 zaken waar je op moet letten tijdens de zomervakantie

10-06-2022
€19,95
€77,95 €122,84
€19,95
€19,95
€19,95
€19,95
€29,95
€19,95
€19,95
€2,95
€0,00

De zomervakantie is volop in gang en de meeste voetballers zijn lekker aan het genieten van hun rust. Iedere voetballer heeft natuurlijk zijn eigen manier van ‘vakantie vieren’. De ene gaat lekker los op Ibiza, terwijl de ander liever in zijn eigen achtertuin ontspant.

Toch is het belangrijk om niet te vergeten dat je jezelf na je vakantie weer gezond en fit op de club moet melden. Probeer tijdens je vakantie dus goed rekening te houden met de onderstaande punten:

1. Alcohol

Alcohol kan een hele grote boosdoener zijn voor je voetbalconditie. Als je te veel alcohol drinkt tijdens je vakantie, loop je het risico met overgewicht en een hele slechte conditie terug te keren bij je club. Verder kan alcohol je routines in de war brengen, je spierherstel vertragen en je lever verzwakken.

2. Voedingspatroon

Uiteraard mag je tijdens een vakantieperiode af en toe wat ongezonds eten. Maar kijk uit dat je hier niet in gaat overdrijven. Omdat je in deze periode vaak minder calorieën verbrandt, loop je een groter risico om aan te komen in vetmassa. Wanneer je te zwaar terugkeert in de voorbereiding start je al automatisch het seizoen met een flinke achterstand.

3. Conditie

De term conditie is uiteraard een breed begrip. Maar bij dit onderdeel bedoelen we ook alle onderdelen die onder het dakje ‘conditie’ vallen. Let namelijk goed op je snelheid, kracht, uithoudingsvermogen etc. Het is belangrijk om hier geen achteruitgang in te majen. Sterker nog, de zomervakantie is een perfecte periode om jezelf juist te ontwikkelen op deze onderdelen. Zorg dat je deze kans dus grijpt.

Je zou bijv. met ons Pro Pakket of onze losse trainingsprogramma’s Snelheid & Explosiviteit, Gym Routine en Techniek & Dribbels aan de slag kunnen gaan.






4. Slaaproutine

Je routines zijn heilig. Echter is de verleiding groot om tijdens een zomervakantie even je routines compleet in de war te brengen. Het is daarom belangrijk dat je goed waakt dat dit niet ten koste gaat van je slaapkwaliteit. Zorg dat je dit soort routines in je systeem blijft houden. Het e-book Slaap Optimalisatie kan je helpen om je slaapkwaliteit goed te optimaliseren.

5. Balgevoel

Je kunt wel volledig je focus leggen op je conditie, maar het is ook heel belangrijk om je gevoel met de bal te behouden. Probeer dus regelmatig een balletje te trappen in de vakantie. Je kunt bijvoorbeeld dagelijks op het pleintje voetballen, 1 tegen 1 spelen met vrienden of individuele dribbelsessies doen.


Wil jij jezelf verbeteren op het gebied van kracht, snelheid, voeding, blessuregevoeligheid en meer? Dan kan het Pro Pakket jou helpen om het maximale uit je voetbalcarrière te halen.

Poll

Haal jij voor jouw gevoel het maximale uit je talent?
Ja Nee
Ja: 6724 stemmen Nee: 8944 stemmen