5 pittige oefeningen voor de eerste training van het seizoen

29-07-2020
€15,99 €19,99
voetballoopbaan €69,99 €102,94
voetballoopbaan conditie testen isrt uithoudingsvermogen €19,79 €29,99
€15,99 €19,99
techniek verbeteren als voetballer zwakke been voetballoopbaan traptechniek €19,99
€19,99
trainingsprogramma schema voor voetballers €19,99
checklist wedstrijddag voorbereiden voetbalwedstrijd focus concentratie €2,99
succesfactoren profvoetballer worden hoe voetballoopbaan €0,00

Voor sommige teams is het nieuwe voetbalseizoen al een tijdje bezig, terwijl andere teams zich klaar maken voor de eerste training van het nieuwe seizoen.

Als trainer hoop je natuurlijk dat al je spelers fit kunnen aansluiten en de eerste training zonder grote problemen kunnen afwerken. Met deze vijf leuke, maar wel pittige oefeningen kun je de spelers op de proef stellen tijdens de eerste training.

1. Slalom + Glijden

Een bijzondere, maar wel een hele leuke trainingsvariant waarbij plezier eigenlijk het belangrijkste onderdeel is. Uiteraard zit er een wedstrijdelement in en train je hier o.a. Ook je wendbaarheid, change of direction, onderlinge samenwerking tussen de spelers mee. Een ideale oefening om op een plezierige maar wel leuke manier het seizoen te starten!

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bijzondere maar wel een hele leuke trainingsvariant waarbij plezier eigenlijk het belangrijkste onderdeel is. Uiteraard zit er een wedstrijdelement in en train je hier o.a. Ook je wendbaarheid, change of direction, onderlinge samenwerking tussen de spelers mee. Maar plezier staat toch echt wel centraal in dit soort oefeningen! ⁣⁣ 👉 | Follow: @voetballoopbaan ⁣⁣ 🔥 | Bestel individuele trainingsprogramma’s Snelheid & Explosiviteit, Techniek & Dribbels en Gym Routine om je techniek, snelheid, kracht en uithoudingsvermogen naar een hoger niveau te brengen! Link staat in de bio.⁣ ⁣⁣ 🔗 | www.voetballoopbaan.nl: link in bio 🏋🏽‍♂️ | Trainingsprogramma’s (e-books): link in bio 📬 | Vragen: Info@voetballoopbaan.nl

Een bericht gedeeld door Voetballoopbaan.nl (@voetballoopbaan) op

 

2. 1 vs 1 reactiespel

In deze 1 tegen 1 vorm nemen twee spelers het tegen elkaar op nadat de persoon die de bal gooit eerst een sprintvorm moeten afleggen. Wie vervolgens als eerste de bal heeft moet zo snel mogelijk een doelpunt zien te maken.

 

3. Pionnen Drill

Dit is een leuke oefening om de wendbaarheid, dribbels en techniek van de selectie te verbeteren. Maak koppeltjes van twee spelers en laat ze over een afstand van 20 meter deze oefening uitvoeren. De spelers kunnen steeds afwisselen in wie er gaat dribbelen en wie er de pionnen gooit.

 

4. Hesje gooien

Bij deze oefening is het de bedoeling dat twee spelers het tegen elkaar opnemen en zo snel mogelijk moeten reageren op het hesje dat op de grond wordt gegooid. Deel de selectie in twee groepen en tel alle punten bij elkaar op. De verliezende kant moet einde van de training alle spullen van het veld afruimen.

Dit bericht bekijken op Instagram

Een leuke reactietraining van @atleticodemadrid waarin de spelers het in een 1 tegen 1 vorm met elkaar opnemen en zo snel mogelijk moeten reageren op het signaal van de trainer. ⁣⁣⁣⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ 👉: Follow @voetballoopbaan ⁣⁣⁣⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ 🥇 | Download ons gratis e-book 10 Succesfactoren en leer hoe je succesvol kunt worden als voetballer. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ 🥈 | Word VL-member, plaats je Voetbal-CV online en kom in contact met andere spelers en trainers. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ 🥉 | Bestel online programma’s en verbeter o.a. je duelkracht, blessuregevoeligheid, snelheid, individuele acties en voeding.

Een bericht gedeeld door Voetballoopbaan.nl (@voetballoopbaan) op

 

5. Afronden en verdedigen op hoge snelheid

Bij deze trainingsvorm heb je twee teams en speel je continue 1 tegen 1. Zodra je als aanvaller de bal hebt, sprint je op hoge snelheid naar het andere doeltje en probeer je te scoren. Nadat je hebt gescoord draai je gelijk om en probeer je je eigen doeltje te verdedigen. Een pittige conditievorm met de bal.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Deze trainingsvorm van @arsenal is de perfecte manier om te leren sprinten met de bal terwijl je onder druk staan. Je ontwikkelt een beter balgevoel tijdens het sprinten en je leert beter om te gaan met de bal terwijl je onder hoge druk staat. ⁣ Bestel het trainingsprogramma Snelheid & Explosiviteit en train als een echte prof om je veldprestaties te verbeteren binnen 4 weken! Link staat in de bio.⁣ ⁣ 👉 Follow | @voetballoopbaan⁣⁣ 🏋️‍♀️ Trainingsprogramma | Snelheid & Explosiviteit 🏋️‍♀️ Trainingsprogramma | Techniek (Junioren) ✍️ Checklist | Wedstrijddag 💻 Netwerk | +6.000 members⁣⁣ 🔗 Website | link in bio⁣⁣ 📱 Facebook | Voetballoopbaan.nl⁣⁣ 📬 Vragen? | Info@voetballoopbaan.nl of DM

Een bericht gedeeld door Voetballoopbaan.nl (@voetballoopbaan) op



Wil jij jezelf als voetballer verbeteren op het gebied van snelheid, techniek, duelkracht, voeding en meer? Dan kunnen onze trainingsprogramma’s of persoonlijke trainings- en voedingsschema’s op maat jou naar een hoger niveau tillen.

gavin manders voetballoopbaan

Poll

Haal jij voor jouw gevoel het maximale uit je talent?
Ja Nee
Ja: 2793 stemmen Nee: 3985 stemmen