4 redenen om gewoon te gaan trainen als het buiten heet is

08-06-2021
€19,95
snelheid slaap kracht fitness checklist thuistrainen voetbaltraining techniektraining €77,95 €122,84
voetballoopbaan techniek trainen zwakke been afronding dribbels schoten passing balcontrole trainen €19,95
voetballoopbaan gym routine krachttraining blessurgevoeligheid explosiviteit core training voetbal €19,95
€19,95
voetballoopbaan yoga mobiliteit flexibiliteit verbeteren voetbal €19,95
€19,95
€19,95
voetballoopbaan conditie testen isrt uithoudingsvermogen €29,95
checklist wedstrijddag voorbereiden voetbalwedstrijd focus concentratie €2,95
succesfactoren profvoetballer worden hoe voetballoopbaan €0,00

Zodra de temperaturen in Nederland beginnen op te lopen, wordt het steeds leuker om te voetballen en buiten te sporten. De zon geeft je een mentale boost en daagt je uit om je zoveel mogelijk in de buitenlucht te omgeven.

Echter is het soms zó lekker weer, dat je liever op het strand gaat liggen dan dat je gaat trainen. Sommigen gebruiken de warmte daarom als een excuus om niet te gaan trainen, maar dat is absoluut niet nodig. Hieronder geven we vier redenen om gewoon te gaan trainen tijdens zomerse temperaturen.

1. Uithoudingsvermogen

Omdat je lichaam niet gewend is tijdens hoge temperaturen te voetballen, zul je sneller uitgeput raken. Je leert hierdoor efficiënter om te gaan met je energie. Tijdens wedstrijden kun je veel voordeel uit halen en je tegenstander sneller kapot spelen. Zorg wel dat je voldoende water drinkt (niet te veel) om je vochtbalans in orde te houden.

2. Karakter tonen

Laat zien dat je altijd op de trainingen aanwezig bent en dat je je niet makkelijk laat verleiden door het lekkere weer. Een trainer zal met name tijdens dit soort dagen goed kijken welke spelers gedisciplineerd zijn. Toon dus karakter en laat jezelf van je beste kant zien.

3. Vitamine D

Vitamine D kun je voornamelijk binnenkrijgen via zonlicht. In een land als Nederland krijg je al snel een vitamine D-tekort omdat we veel binnen leven en relatief weinig zonlicht ontvangen op onze huid. Je kan hierdoor een energietekort krijgen en een grotere kans op spierpijn en kramp. Wanneer de zon schijnt, moet je er dus volop gebruik van maken en gewoon lekker gaan sporten in de zon.

4. Kortere trainingssessie

Hoe hoger de temperaturen, hoe korter de trainingssessies. Probeer effectiever te gaan trainen als het warm is. Als je bijvoorbeeld normaal gesproken 60 minuten traint, kun je nu een sessie van 30-40 minuten neerzetten.


Wil jij individueel werken aan je start- en reactiesnelheid, versnelling, explosiviteit en topsnelheid? Bestel dan het trainingsprogramma Snelheid & Explosiviteit via de afbeelding hieronder!

train je snelheid explosiviteit topsnelheid versnelling

Poll

Haal jij voor jouw gevoel het maximale uit je talent?
Ja Nee
Ja: 4588 stemmen Nee: 6592 stemmen